صدفصدف، تا این لحظه: 14 سال و 24 روز سن داره

صدفی نمک خونه

چند دستورالعمل مفيد براي ضدعفوني كردن مسواك

1390/5/24 11:50
نویسنده : مامان نسرین
393 بازدید
اشتراک گذاری

شايد تا به حال كسي به شما نگفته باشد كه مسواكتان مي‌تواند بستري مناسب براي رشد و تكثير باكتري‌ها و ميكروب‌ها باشد.

متخصصان بهداشت و دهان دندان مي‌گويند: آيا تاكنون از خودتان پرسيده‌ايد كه چرا با وجودي كه بهداشت دهان و دندانهايتان را به خوبي رعايت مي‌كنيد ولي باز هم با مشكلاتي چون خونريزي لثه، دردناك و حساس بودن دندانها و يا بوي بد دهان مواجه هستيد؟ پاسخ اين سوال و مشكلاتي از اين دست به احتمال زياد در قفسه‌اي است كه مسواك خود را در آنجا نگهداري مي‌كنيد.

به گزارش روزنامه اكسپرس، ميكروب‌ها و باكتري‌ها مي‌توانند به راحتي از مسواك به دهان راه پيدا كنند. عدم نگهداري صحيح مسواك مي‌تواند اين وسيله ضروري را به سوپرماركتي از بيماري‌ها تبديل كند. براي مصون ماندن در برابر بيماري‌ها بايد مسواك خود را در شرايط تميز و شسته قرار دهيد. البته نيازي نيست كه دستگاه گران قيمت استريل كننده براي اين كار تهيه كنيد بلكه كافيست چند دستورالعمل ساده را كه در زير به آنها اشاره شده براي تميز نگهداشتن مسواك خود بكار ببنديد:

1-‌ پس از مسواك زدن هرگز مسواك خود را در وضعيت افقي قرار ندهيد بلكه آن را به حالت ايستاده بگذاريد تا آب به راحتي از روي آن عبور كند. بعلاوه در حالت ايستاده رطوبت برس‌هاي مسواك نيز به راحتي تبخير مي‌شوند. همچنين مسواكتان را در جا مسواكي‌هايي كه براي همين‌كار طراحي شده‌اند، بگذاريد و مطمئن شويد كه با مسواك افراد ديگر تماس پيدا نكند.

2-‌ پس از هر بار مسواك زدن حداقل يك يا دو دقيقه مسواكتان را زير شير آب نگه داشته و آبكشي كنيد. سپس آن را با محلول دهان شويه قوي بشوييد. اما مطمئن شويد كه پس از خارج كردن مسواك از محلول دهان شويه آن را به خوبي آبكشي كرده باشيد تا چيزي از محلول روي آن نماند.

3- مسواك خود را هفته‌اي يك نوبت در آب جوش قرار دهيد. هر چند اين كار به تدريج موجب نرم شدن برس مسواك مي‌شود اما روشي بسيار موثر براي كشتن ميكروب‌ها است. براي جلوگيري از آسيب ديدن مسواك فقط هفته‌اي يكبار از اين روش استفاده كنيد.

4- مسواك خود را براي چند دقيقه در كاسه‌اي پر از سركه قرار دهيد و سپس با آب داغ آبكشي كنيد. مراقب باشيد دست‌هاي خود را نسوزانيد.

منبع:مامانی

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

مامان ریحانه
25 مرداد 90 14:36
خیلی خوب وآموزنده بود


مرسی عزیزم.
یه دوست
25 مرداد 90 14:37
دستتون درد نکنه مواردی بود که تاحالا نمی دونستم


لطف دارین.خوشحالم کردین!!!!!
مامی امیرحسین
25 مرداد 90 16:37
ممنونم از مطلب مفیدت عسیسم.آها پس شمام مثل مایین!آذری کجا بودن والدین گرامی؟پدر مادر من تبریزین ولی چون بابام دانشجوی مشهد شدن همونجا موندگار شدن و من اونجا دنیا اومدم و بزرگ شدم.فعلا هم که امام رضا منو دیپورت کرده کرمانشه پیش خانواده همسر گرامی...


واقعا براتون متاسفم مامی جون. پس قضیه ی دوری و دوستی برای شما برعکس شده!!!
اما درمورد اصالتم حقیقتا پدر بزرگ و مادر بزرگ مادر و پدرم (پدر و مادرم دختر خاله و پسرخاله هستن)از مهاجرهای روس بودن و بعد از بیرون کردنشون از آذربایجان شوروی سابق اومدن ایران و توی شهرهای مرزی ساکن شدن اما نسل های بعدی که پدر و مادر من باشن و ما بچه ها مشهد متولد شدیم .
تبریزی ها خیلی باسلیقه و مهربونو شادن . یکی از دوستای پدرم تبریزی هستن واقعا انسان های شریفی هستن.
بهر حال اینم شجره نامه ی خاندان ما!!!!!