صدفصدف، تا این لحظه: 14 سال و 18 روز سن داره

صدفی نمک خونه

شله زرد نذری

1390/11/3 0:57
نویسنده : مامان نسرین
926 بازدید
اشتراک گذاری

چند سالیه که من برای روز 28 صفر نذر شله زرد دارم.اوایل چند باری رو خودم تنهایی درست کردم اما چند سالی بود که میومدیم خونه ی آنا جون و با کمک هم نذر رو ادا میکردیم.

اما امسال چون تقریبا یک ماهی میشه آنا جون کمر درد دارن تصمیم گرفتم خونه ی خودمون بپزم.

اما ماجرایی داشتیم .نمیدونم چرا این طوری بود.دیروز از ساعت 5/9 صبح تا 1 بعد ازظهر برق منطقمون قطع شد.

غروبم بعد از نماز رفتم حموم تا کاملا آماده ی پخت شله زرد بشم که خدا بهم رحم کرد و وقتی داشتم لباسامو میپوشیدم تا از حموم بیام بیرون متوجه شدم آب قطع شده.

وای نمیدونی چقدر گیج شده بودم چون تصمیم داشتم اینبار شب 48ام نذری رو آماده کنم تا صبح وقت داشته باشیم توزیع کنیم.

خلاصه مادر چه دردسرت بدم که ساعت 11شب آب وصل شد و مراسمو شروع کردم.

هنوز یکساعتی نگذشته بود که بهانه گیری های خوابت شروع شد.باباجون طفلک با کلی ترفند نیم ساعتی سرگرمت کرد.بالاخره مجبور شدم بابایی رو به جای خودم بذارم آشپزخونه پای گاز و خودم درگیر شدم با خوابوندنت.

خوشبختانه دختر گلم زود خوابیدی.

ساعت 3 صبح تازه شروع کردیم به ریختن شله زرد تو ظرفا که بیدار شدی.باز مجبور شدم از بابایی خواهش کنم تا کارو ادامه بده تا من شما رو بخوابونم.بعد از کلی روپا تکون دادن خوابت برد.

ساعت 4صبح بود که روی شله زردا رو تزئین کردیمو رفتیم برای خواب.

روز 5شنبه با خودم گفتم یادم باشه حتما موقع پختن نذری برای انار کوچولو دعا کنم اما اون دیگه به دعای ما زمینی ها نیاز نداره...........

امروز هم از ساعت 5/8 بیدار شدی و منم مجبور شدم از رختخواب بلند شم.بابایی رو بیدار کردم تا شروع کنه به توزیع کردن نذری.

خدا جونم این کار کوچیک رو از من و خونوادم قبول کن.

نمیدونم چرا امسال دیدم نسبت به روز 28صفر یه جور دیگه بود........اما هر چی بود و به هر علتی دوستش داشتم.

ناهار رفتیم خونه ی آنا جون.سر راه داداشی کار بزرگی کرد و برامون شله گرفت.

امشب نسبت به شبهای دیگه زودتر خوابیدی.منم برم تا غش نکردم.شب بخیر کوچولوی من!!!!!!!!! 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (10)

مادر کوثر و علی
3 بهمن 90 7:02
سلام
نذرتون قبول
مرسی که میاین پیش ما


سلام.ممنون از محبتتون
مامان خورشيد
3 بهمن 90 8:46
خسته نباشيد. الهي قبول باشه. الهي 100 سال سلامت باشيد و نذرتون رو ادا كنيد و همه دعاهاتون قبول باشه.


ممنون عزیزم .امیدوارم شما هم سالم و سلامت باشین.
عمه ی لارا
3 بهمن 90 12:53
مامان نسرین کوچولوتون خیلی نازه بوس


ممنون عمه جون.
مامی امیرحسین
3 بهمن 90 13:14
نذرت قبول باشه نسرینم.دیروز رفتیم حرم به مصیبت.از فلکه برق بچه به بغل تا حرم پیاده رفتیم.حالا خوب شد آغوشی برده بودم ولی بازم کمرم داشت میشکست.فقط برای پدر و مادر انار دعا کردم.باز خوب بود مشهد بودم.اگه کرمانشاه بودم تا چند روز فقط کارم گریه بود...ولی مامانم خیلی باهام حرف زد یکم آروم شدم.سخت امتحانی بود سخت...


قبول باشه.مواظب خودت و امیر حسین جونم باش.
مهسا مامان مرسانا
4 بهمن 90 1:06
(¯`•.•´¯) (¯`•.•´¯)
*`•.¸(¯`•.•´¯)¸.•´
¤ º° ¤`•.¸.•´ ¤ º° ¤ ! •.¸¸.•´¯`•.¸¸.☆♡
╬♥═╬
╬♥═╬
╬═♥╬ سلام دوست خوبم
╬♥═╬
╬═♥╬
╬♥═╬
╬═♥╬
╬♥═╬
╬═♥╬ ╬♥═╬
╬♥═╬
╬═♥╬
╬♥═╬
╬═♥╬ خوشحـال میشم که وبم رو با قدم های سبزتون مـزین کنید
╬♥═╬
╬═♥╬
╬♥═╬
♥´¨)
¸.-´¸.-♥´¨) ¸.-♥¨)
(¸.-´ (¸.-` ♥♥´¨) ♥.-´¯`-.- ♥☆(◕‿◕)♡☆•.¸¸.•´¯`•.¸¸.✿
*`•.¸(¯`•.•´¯)¸.•´ ♡ ♡
¤ º° ¤`•.¸.•´ ¤ º° ¤



ممنون از محبتتون.وبلاگ زیبایی دارین.
حسین
4 بهمن 90 2:51
سلام دوست عزیزم.وبلاگتون خیلی باحاله من لینکتون کردم واگرشماهم منو قابل دونستین لطفا لینکم کنید و ممنون میشم.



ممنون دوست من .منهم شما رو لینک کردم.
مامان ریحانا
5 بهمن 90 2:40
مشکی از تن بدرآرید ربیع امده است

خم ابرو بگشایید ربیع امده است

مژده ای ختم رسل داد که اید به بهشت

هرکه بر من خبر ارد که ربیع اماده است

ماه ربیع الاول مبارک


سلام.مامان ریحان جون برای هر کدوم از پستاتون که خواستم نظر بذارم باز نشد.نمیدونم چرا؟
sahar
5 بهمن 90 10:05
انشاا... نذرتون قبول باشه .
راستی دیگه عکس دخمل قشنگتو نمی ذاری.


ممنون.حق با شماست بعد از این جبران میکنم.
مامان بیتا
5 بهمن 90 16:01
دوستان عزیز سلام به اطلاع شهروندان تهرانی میرسانم تاریخ ومحل برگزاری نمایشگاه های کودک و سرگرمی به شرح زیر است: 1. نمایشگاه بین المللی سرگرمی کودک و نوجوان محل برگزاري : تهران – محل دائمي نمايشگاه هاي تخصصي شهرداري تهران – بزرگراه چمران - جنب بوستان گفتگو تاريخ برگزاري : 6الي10 بهمن ماه سال 90 ساعت بازيد : 10 صبح الي 19 عصر 2. نمايشگاه تخصصي دنياي اسباب بازي، آموزش و سرگرمي محل برگزاري:خيابان فاطمي، خيابان حجاب، مركز آفرينش هاي فرهنگي هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان زمان : 13 لغايت 16 بهمن ماه 1390 ساعات بازديد : 10 الی20 3. نخستین نمایشگاه تخصصی برترین محصولات کودک، نوزاد و نوجوان محل برگزاری: محل دائمی نمایشگاه های تخصصی برترین های ایران واقع در چهارراه یافت آباد - بازار مبل شماره 3 زمان: 14 لغایت21 بهمن ماه سال 1390 ساعات بازديد : 10 الی20 جت رو..........................هدیه خلاقیت
جوجه نارنجی ما
6 بهمن 90 0:28
منم خیلی ناراحت شدم.مواظب گل دختر باش عزیزم .بوسسسسسسسس